14 Kasım 2015 Cumartesi

BİLL COSBY DAVASI VE YOK OLAN ÇOCUKLUĞUMUZ




The Cosby Show, çocukluğumuzda evde tıkılı kalmak zorunda kaldığımız günlerde bizi eğlendiren en güzel dizilerden biriydi. Amerika'da 1984-1992 yılları arasında yayınlanmasına rağmen Türkiye'de çok daha geç yayınlanmıştı ya da ben öyle biliyorum. Çünkü tam ben 10-11 yaşlarındayken Trt ve Tgrt'de izlediğimi hatırlayabiliyorum sadece. O zamanlar bir de Alf vardı tabi. en efsaneler arasında. Ama bu yazımın konusu malesef bu çığır açan dizileri incelemek değil. Konumuz uzun süredir takip ettiğim Bill Cosby davası. Bill Cosby, malum The Cosby Show'un başrolünde yer alan oyuncuydu. Herkesin olduğu gibi benim de aklımda oradaki aile babası haliyle kalmasını isterdim ama hiç de öyle olmadı. Yıllar sonra ortaya çıkan taciz ve tecavüz skandalları ortalığı bir hayli karıştırdı.

Bill Cosby 2005'ten bu yana hakkında yapılan suçlamalarla uğraşıyor. Ancak mahkeme sonuçları basına çok da fazla yansıtılmamış. Mahkeme belgelerine göre Bill Cosby 50'nin üzerinde kadına uyuşturucu verip onlarla birlikte olmuş. Mahkemede avukatın ona sorduğu "Uyuştucuyu başkalarına da veriyor muydun?", "Uyuşturucuyu almadan önce de aklında bu düşünceler var mıydı, yoksa aldıktan sonra bilinçsizce mi bu davranışlarda bulunuyordun?" gibi soruların hepsine olumlu yanıt vermesi de insanı tamamen dehşete düşürüyor. Genellikle de düzenlediği showlarda kulise kendisiyle tanışmaya gelen kadınlara bunu yaptığından bahsediyor. Tüm bu olayların ortaya çıkmasından sonra tüm saldırıya uğrayan kadınlar örgütleniyorlar ve dertlerini basına anlatmaya başlıyorlar. İşte kadınların en önemli sorunlarından birisi burada baş gösteriyor. Susmak. Hatta 2005 yılındaki davadan 10 yıl sonra 2015 Kasım ayında bile saldırıya uğrayan kadınların arasına yenileri katılmaya devam ediyor. Bunca yıl neden bekledikleri konusunda bir bahaneleri olamaz ama belli ki çok önemli(!) bir bahaneleri var ki saklamışlar. Şuanda 78 yaşında olan Bill Cosby, hiçbir şeyi inkar etmiyor, herşeyi rahatlıkla anlatıyorken, neden mağdurların sustuklarına anlam veremiyorum. Hatta aralarından bazı kadınlar yüzlerinin görünmesini istemedikleri için mahkemeye bile gelmeyip gizli yeminli ifade vermek ile yetinmişler sanki utanmaları gereken kendileriymiş gibi.



Bütün bu olan bitenleri basının hafiften sindirmeye başlamasından sonra, Bill Cosby'nin tv showlarında bu konu ile ilgili yer almaya devam etmesi de ayrı bir konu. Ama beni rahatsız eden bir konu daha var. Evet televizyona çıkan, ünlü olan hiçkimse halka örnek olmak zorunda değil. O kişi sadece mesleğini yapıyor ve kendi hayatında nasıl biri olmak istediğini yalnızca kendisi bilebilir. Basına kendini kanıtlamak zorunda da değildir. Ama gerçekten bu kadar suç kavramı ile içli dışlı birinin basın tarafından iyi gösterilmesine, kimsenin sesini çıkarmamasına da tahammül etmek biraz sabır istiyor. Ben bir oyuncunun hayatının magazinleştirilip ortaya dökülmesinden yana değilim ama, bu artık o 50'nin üzerinde kadının da hayatlarını kapsıyor. Dolayısıyla büyük bir sorunu gün ışığına çıkarıyor. Umarım artık hemcinslerim biraz gözlerini açar diye umut etmekten başka da bir şey söyleyemiyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

BİZ KİMİZ?

Biz, farklılıkları biraraya getirmek isteyen sanatseverleriz.
Bumerang - Yazarkafe